Facebook Live

Internetové publikum obľubuje vizuálny obsah. Túto skutočnosť dokazuje aj fakt, že 78% obsahu, ktorý návštevníci sociálnych sietí využívajú, je audiovizuálnych.

Pomocou Live video získate výborne šance na zvýšenie uznania značky a popularity Vašej stránky na Facebooku.

Facebook Live je relatívne novým nástrojom. Jeho hlavnou výhodou je možnosť získať priame spojenie s účastníkmi prostredníctvom vysielania videí v reálnom čase z ľubovoľných zariadení, a taktiež sledovať živú reakciu účastníkov na Vaše vysielanie (spätná väzba). V prípade, že fanúšikovia vynechali video, môžu si ho pozrieť inokedy.

Videá zostávajú na stránke toho, kto ich nakrútil trvale, čo umožňuje opakované používanie videa na rôzne účely. Prevádzkovateľ môže vymazať video – poštu kedykoľvek, rovnako ako akýkoľvek iný post.

Funkcia je k dispozícii v 60 krajinách, čo je obrovskou výhodou pre biznis pôsobiaci na medzinárodnom trhu. A samozrejme, netreba zabúdať, že videami zverejnenými na stránke? Facebooku, inzerent zlepšuje organické pokrytie v sociálnych sieťach. A užívatelia komentujú vysielanie naživo desaťkrát viac než bežné videá.

Ako vysielať?

Tu je všetko pomerne jednoduché a podobá sa na aktualizáciu statusu:

  • Spustiť aplikáciu v mobilnom zariadení a prihlásiť sa do svojho profilu.
  • Zvoliť «Live video» a stlačiť tlačidlo.
  • Po aktivovaní kamery je potrebné vybrať, akú presne potrebujete – prednú, obyčajnú, alebo ich budete striedať v priebehu vysielania.
  • Potom je potrebné prejsť do nastavení a nainštalovať nastavenia ochrany osobných údajov. Aby video bolo dostupné pre čím širšie publikum, musíte poskytnúť prístup všetkým užívateľom.
  • Môžete začať vysielanie. Vysielania naživo môžu trvať do 4 hodín.
  • Po začiatku vysielania všetci účastníci stránky budú upozornení správou o jeho spustení.
  • Po skončení vysielania je potrebné stlačiť tlačidlo «skončiť». Facebook poskytne štatistické údaje o videu, ak jeho trvanie bolo dlhšie ako 90 minút. Video si vo vysokom rozlíšení môžete na svoju stránku aj stiahnuť (Odporúča sa).

Nápady pre vysielanie

Ako nápady pre vysielanie rozoberiem nasledujúce možnosti, ktoré vždy priťahujú pozornosť Vašich odoberateľov:

  • Momenty zákulisia. Používateľom sa páči pozerať na skutočných ľudí, nie na beztvárnu značkovú stránku.
  • Otázky a odpovede. Ponúknite používateľom možnosť klásť otázky v komentároch a odpovedajte na ne naživo.
  • Demonštrácie nového produktu. Pomôžu prilákať nových zákazníkov.
  • Správy. Môžete pravidelne vysielať podoby tlačových správ, kde budete hovoriť o všetkých zaujímavých a dôležitých udalostiach, ktoré sa vyskytli vo Vašom podnikateľskom sektore.
  • Príbehy o úspechu. Tu môžete vysielať rozhovory so spokojnými zákazníkmi.
  • Vzdelávanie. Ak Vy o niečom viete a niečo ovládate, povedzte o tom a naučte to i svojich účastníkov.

Nemyslite si, že vytvorenie vysielaní je sebestačným nástrojom. Musíte si ho začleniť do marketingovej stratégie na rovnakej úrovni s ostatnými. Prideľte mu čas a rozmyslite si, o čom budete vysielať, či je to potrebné pre Vaše publikum, a taktiež nezabúdajte na pravidelnosť, nezabúdajte propagovať svoje vysielania naplánované do budúcnosti.

Pre vysielanie videa naživo budete potrebovať vysokorýchlostný internet. Otestujte si svoje pracovné nástroje, aby ste sa vyhli ďalším problémom, veď nikto nemá rád pozeranie videa so zasahovaním, spomaleným zvukom či dokonca bez zvuku.

Vyberte si pre video vhodný názov a popis.

Aby nedošlo k strate divákov, správne vypočítajte čas začiatku vysielania. Nežiadúcim by mohlo byť napríklad sledovanie síce zaujímavého videa ale v noci pred pracovným dňom. Nezabúdajte čím viac aktívnejšie komunikovať s účastníkmi v komentároch. Im sa to páči, pretože cítia svoju hodnotu.

Yuliia1

Ako to už bolo uvedené, Facebook Live je novým nástrojom. Podobná funkčnosť je u Snapchat, Twitter a Instagram, ale najväčšou výhodou živého vysielania cez Facebook je skutočnosť, že v súčasnej dobe ide o najväčšiu sociálnu sieť na svete s neobmedzeným potenciálom. Využívajte všetky jej možnosti na maximum.

 

ZDROJE:

  1. https://www.likeni.ru/analytics/optimizatsiya-facebook-akkaunta-10-sposobov-uluchshit-biznes-pokazateli/
  2. https://postcron.com/en/blog/facebook-live-videos/
  3. http://techbox.dennikn.sk/facebook-spusta-live-videa-vsetkych-vratane-firiem-ci-skupin/

 

AUTOR:

Yuliia Rohova – Študentka Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave