PPC Google

PPC - Google Adwrds

Všeobecne najznámejšou reklamnou sieťou je Google dispaly network (GDN) a systém cez ktorý sa reklamy v tejto siete spravujú sa nazýva Google Adwords. Podľa dostupných štatistík viac ako 75% užívateľov internetu vyhľadáva informácie, alebo služby najmä cez vyhľadávač Google. Reklama sa zobrazí pri zadaní kľúčového slova do vyhľadávača. PPC (pay per click) v preklade platba za klik, tiež často označovaná ako CPC (cost per click) je istým druhom reklamy na internete. Zadávateľ za túto reklamu platí len v prípade, keď užívateľ na ňu klikne. PPC kampane sa za posledné desaťročie dostávajú čoraz viac do ľudského povedomia a naberajú na atraktivite. Ak chceš mať raz vlastnú firmu, alebo sa chceš venovať digitálnemu marketingu, je dôležité, aby si mal určité znalosti v tomto obore. Užitočné linky nájdeš dole pod obrázkom.

Prečo investovať do reklamy?

  • Cielenie

PPC reklama cieli len na užívateľov, ktorí zadajú do vyhľadávača vami udané kľúčové slová. To znamená, že je veľká pravdepodobnosť, že užívateľ vyhľadáva váš produkt, či službu a chce si ju zakúpiť.  

  • Merateľnosť

Reklama sa dá vyhodnotiť za krátku dobu. Prvé výsledky možno vidieť už po pár hodinách od spustenia kampane. Aj keď najobjektívnejšie výsledky prídu až po určitej dobe aplikovania. ideálnym rozpätím na zmeranie a vyhodnotenie kampane je 1 až 1,5 mesiaca.

  • Efektivita

Z rozpočtu sa vám suma odráta až v momente, keď na reklamu klikne návštevník. To znamená, že PPC kampaň je efektívna a návratová. Nezaplatíte za nič iné, ako za prineseného zákazníka. Samozrejme v prípade, že je správne nastavená.

  • Návratnosť 

V porovnaní so zarobenými peniazmi do PPC sú investované peniaze len zlomok z toho. PPC reklamy naozaj prinášajú ovocie, len treba vedieť ako na vhodné nastavenie.

Podobný princíp ako pri Google Kampaniach funguje aj pri sociálnych sieťach. Tomu sa venujeme v sekcii: Sociálne Médiá.