Performance vs. kreatíva – Alebo prečo je nápad potrebnejší ako výkon

Žijeme v rýchlej dobe. Je dôležité aby sme vytvárali úspešné kampane, tvorili rýchlo content a klientovi zvyšovali predaje aj za pomoci všetkých sociálnych sietí. Musíme mať prehľad a ovládať všetky dostupné nástroje. Je však výsledný produkt dostatočne originálny a atraktívny?

Kde bolo tam bolo, za siedmimi horami a Ficovými istotami, bola krajinka Onlájn Marketing. Táto krajina len donedávna podliehala pod susednú krajinu Oflájn Marketing (niečo ako ČSSR).

To je ale iná kapitola.

Obyvatelia Onlájn Marketingu žili vo veľkých mestách ako Facebook, Google, Linkedin či Instagram. Koexistovali veľmi efektívne a na svoj export využívali produkciu okolitých dediniek.

Ba asi najobľúbenejšími dedinkami boli v súčasnosti Výkonnostná a Kreatívne. Tieto dedinky ťažili zo svojej vzájomnej závislosti. Ani jedna nemohla naplno fungovať bez tej druhej. Spoločne produkovali veľmi žiadaný tovar pre zahraničných investorov (Napríklad Éšopy). Išlo predovšetkým o PPC a SEO.

Dedinka kreatívne mala na starosti vymýšľanie nových nápadov na spracovanie hlavných zložiek tovaru. Originálne spracovanie a špeciálne príchute boli nesmierne žiadaným artiklom. Práve to dodávalo PPC a SEO konkurenčnú výhodu pri predaji.

Dedinka Výkonnostná dostávala nápady na spracovanie a využívala všetky dostupné techniky výroby spomínaného tovaru. Zabezpečovala technické zázemie pre výrobu a tak isto aj distribúciu. Možno práve
preto sa stalo čosi, čo dedinku Kreatívne veľmi zasiahlo.

Dedinka Výkonnostná totiž zistila, že niektoré nápady na výrobu (recepty), boli natoľko dobré a špeciálne, že sa ich obyvatelia naučili modifikovať do prijateľnej podoby. Nepotrebovali tak veľa nových receptov.

Tento krok spôsobil, že produkcia v poslednom období nebola pre investorov až tak atraktívna. Často dokonca tovar neprinášal investorom želaný efekt. A to aj napriek tomu, že dedinka Výkonnostná využívala všetky dostupné techniky na výrobu. Dokonca nastal aj rozmach výrobných nástrojov.

Dedinka Kreatívne síce stále produkovala nové, originálne riešenia, bolo ich však oveľa menej ako kedysi. Niektorí obyvatelia dokonca migrovali do dedinky Výkonnostná, aby sa uživili. Práce bolo skutočne málo. Veď všetky tie nové techniky, zabezpečili dostatok produktu.

Technologický rozvoj bol relevantným faktorom pre udržanie stability národného hospodárstva. Nové spôsoby spracovania a vyspelejšie nástroje boli aspoň čiastočne vodou na mlyn pre obe dedinky.

Väčšina obyvateľov si zlú situáciu neuvedomovala. Skutoční odchovanci dedinky Kreatívne však vedeli, že zlé spracovanie dedinky Výkonnostná tvorí dnes až príliš veľa odpadu. Investori totiž nevidia, že rýchla a
objemná produkcia dedinky Výkonnostná nemá dlhodobý efekt.

Dnes už má rýchlu produkciu každý, kto je ochotný zaplatiť. Produkovať PPC a SEO už ovláda každý, kto je ochotný sa naučiť techniky spracovania. Kreatívne tak prežíva v dnešnej dobe regresiu.

Zachrániť ju môžu jedine rozumní investori a majitelia veľkoobchodu, ktorí ešte stále uprednostnia kvalitnú kreatívu pred bezcieľnou produkciou Výkonnostnej.

Dobrí kreatívci sa ešte stále nájdu. Dokážu vidieť svet okolo seba inak a vymyslieť spôsoby na výrobu originálneho produktu, aké sa iní naučiť nedokážu. Zostáva nám len veriť, že Kreatívne sa opäť postaví na nohy a vytvorí opäť jedinečné produkty.
Čo tým chcel básnik povedať?

sc00

V súčasnosti máme na Slovensku viac ako 14 kvalitných online marketingových agentúr. Každý deň vznikajú nové stránky, obchody, e-shopy. Denne sa vytvorí obrovské množstvo kampaní a contentu online.

Marketéri sú v podstate ako ľudia pracujúci za pásom v obrovskej výrobnej hale miestnej automobilky. Čím viac sa toho spraví za menšiu dobu, tým lepšie. Hlavne nech sa to predá.

sc01
V aktuálnej kampani sme predali, tak poďme na ďalšiu. Väčšinou nevidím nič originálne. A keď už niečo originálne príde, je to používané tak dlho, až sa mi to zhnusí. Upravené, trochu iné ale stále to isté na dlhú dobu kým zase príde niečo originálne.

Niektoré agentúry to už pochopili a preto si vytvárajú pracovné miesto s označením „ideamaker“. Stále je to však málo. PPC a SEO špecialistov máme ako maku, skutočných kreatívcov ako šafranu.

sc02

Píšem to hlavne ako odporúčanie pre všetkých, ktorí majú aktuálne v pláne investovať do PPC kampaní.

Pustite sa do toho až vtedy, keď budete mať vymyslené niečo skutočne originálne čím sa odlíšite od vašej konkurencie. Na samotnom produkte síce záleží najviac, ale spôsob prezentácie je hlavný faktor ovplyvňujúci ďalší predaj.

Nájdite si svojho ideamakera, poraďte sa s okolím, veľa počúvajte, inšpirujte sa a vymyslite niečo. Chytľavý text v PPC kampani dnes už skutočne nestačí. Výkonnostný marketing vám spraví hocikto. Nástrojov na online reklamu máme skutočne veľa.

Ale kreatíva je niečo, čo by malo stáť na začiatku celého procesu a na čoby sa mal klásť veľký dôraz. To v súčasnosti na trhu podľa môjho názoru chýba.

 ZDROJE:

obrázky: Pexels

AUTOR:

Lukáš Kravec


* Článok zaradený do súťaže časopisu Digitalmag v roku 2017 *

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *